VOORDELEN VAN SAMENWERKING

Door sterke relaties met belangrijke fabrikanten te ontwikkelen, kunnen verkopers profiteren van de toegang tot middelen, tools en diepgaande producttraining voor hun teams. Dat is belangrijk, want het kan een aanzienlijke invloed hebben op de klanttevredenheid en dus op de winstgevendheid van de hele onderneming.

Ondanks technologische vooruitgang die een snelle ontwikkeling van zowel hoeveelheid als beschikbaarheid van productinformatie stimuleert, zijn klant-verkoper-fabrikant-relaties nog nooit zo belangrijk geweest. Verkopers zijn perfect voorbereid om het best mogelijke advies te bieden aan klanten die aan specifieke projectvereisten willen voldoen. Door goed geïnformeerde werknemers die het assortiment kennen, kunnen de verkopers een uitstekende klantenservice bieden en een argument voor concurrentievoordeel creëren. Een van de beste manieren om een sterke kennis-databank over producten op te bouwen is de samenwerking met de fabrikanten.

Het positieve partnerschap dat Beesley en Fildes met de toonaangevende fabrikant van Dakea-dakramen bouwden, is een perfect voorbeeld van de voordelen van deze aanpak. De verkoper was in staat zijn bedrijf te ontwikkelen en de bekendheid bij de werknemers over de producten te vergroten. Beesley en Fildes hebben negen vestigingen in het noordwesten van Groot-Brittannië, gevestigd in Huyton bij Liverpool. Ian Carr, de manager voor dakproducten van de verkoper, wilde meer partners vinden die een winstgevend en innovatief productaanbod presenteren dat op zijn zakelijke aanbod is afgestemd. Met meer dan 75 jaar ervaring in het ontwerpen, produceren en ontwikkelen van dakramen, vond Ian dat werken met Dakea – onderdeel van ‘s werelds grootste dakraambedrijf VKR Group – een natuurlijke stap voorwaarts zou zijn.

Ian zei: “Ik ben heel blij met de steun die we van Dakea hebben gekregen. Het is met name te danken aan verkoopmanager Chris Phillips die scholing voor het personeel organiseerde, de kennis van het team over dakpannen en dakramen heeft uitgebreid en verschillende informatiematerialen voor de verkooppunten en prijsgidsen heeft verstrekt. ”

Door een productvergelijking en prijsoverzicht van Chris te ontvangen, slaagden de teamleden van Beesley en Fildes erin een eenvoudig, maar breed verkooptrainingsplatform te krijgen dat waardevol zou zijn voor elk van de verkoopkantoren en de individuele medewerkers.

Chris zei: “Met deze training kunnen verkoopmedewerkers informatie krijgen over ons assortiment en deze belangrijke kennis vervolgens aan klanten verstrekken.”

Beesley en Fildes gebruiken bovendien de Dakea online tools die aanzienlijke verkoopondersteuning bieden. Het bevat downloadbare Dakea-productafbeeldingen met logo's, foto's en banners, aangepast aan de groeiende naamsbekendheid die op de website van de verkoper kunnen worden geplaatst. Dakea online tools bevatten ook verschillende elektronische prijslijsten voor producten, met tips voor het optimaliseren van inhoud en het genereren van acties op Dakea, en op eigen websites om de verkoop te ondersteunen. Ian reageerde op Dakea-producten en voegde toe: "Met een indrukwekkende garantie van 20 jaar, gratis montageaccessoires zoals flens van isolatieschuim en flens van onderfolie zijn we erg enthousiast over de verkoop van Dakea-producten. Door het assortiment van comfortaccessoires zouden we ook Dakea jaloezieën kunnen gebruiken die met Ultima dakramen zijn geleverd."

The power of partnership DAKEA

Een van de belangrijkste producten in het Dakea-aanbod is het Ultima dakraam. Door innovatieve technologie kan het geluid van buitenaf gehalveerd worden, vergeleken met standaard dakramen. Ultima dempt sterk het slaggeluid zoals regen of hagel en geluid van buiten o.m. verkeerslawaai. Dankzij de Comfort Glass-technologie beschermt het glas tegen ultraviolette (UV) straling en reflecteert het 95% van de schadelijke UV-stralen. Dankzij twee emissiearme dubbele lagen is het Ultima-systeem ontworpen om ervoor te zorgen dat de ruimtes koel blijven in de zomer en warmte vasthouden in de winter - hierdoor worden de energierekeningen lager en meubels en interieurs gaan langer mee. Titan Glass maakt het raam onderhoudsvrij en biedt het een hoger beschermingsniveau tegen sterke slagen, of glasbreuk, dan een standaardraam.

Distributor DAKEA partner

Ian zei verder: "We hebben veel Ultima dakramen op voorraad en we hebben 15-20 procent meer dakramen verkocht. Dankzij de snelle levering op de volgende dag, en een aantal innovatieve oplossingen op het gebied van geluid en structurele voordelen, heeft Ultima zoveel voordelen dat het gemakkelijk wordt verkocht aan klanten in al onze vestigingen. " Vanwege de geplande technische scholing voor werknemers van Beesley en Fildes - wanneer online trainingstools zoals de Dakea Academy worden gebruikt - blijft Ian zeer optimistisch en zijn werknemers zullen hun uiterst positieve relaties met Dakea en zijn waaier van producten blijven ontwikkelen om verdere bedrijfsontwikkeling mogelijk te maken. Een sterke samenwerking tussen de verkoper en de fabrikant brengt voor beide partijen voordelen. Een goed geïnformeerd verkoopteam zal het juiste product beter kunnen aanbevelen, installateurs krijgen het beste advies op basis van volledige en diepgaande kennis, wat op zijn beurt de tevredenheid van de klanten van de verkoper zal vergroten en het bedrijf zal helpen groeien.

The power of partnership

Gerelateerde artikelen

DAKEA BETTER VINTAGE RAMEN VOOR MANOR DRIVE

De firma Massey Limited heeft voor de ramen Dakea Better Vintage gekozen voor nieuwe woningen in een presti... lees verder

AARDBEVINGSBESTENDIGE OPLOSSINGEN VOOR GRONINGEN

De provincie Groningen staat bekend om het optreden van aardbevingen, veroorzaakt door gaswinningen die zic... lees verder